Linkbait 2 alebo ako získať odkaz z w3.org

Tibor Peták, 18. Február 2008

Blog píšem istú chvíľu, rozoberal som už rôzne aspekty SEO, pričom ten najdôležitejší som riešil vždy len okrajovo – kvalitný obsah (pritom v záložke mám ten nadpis už od samého začiatku). Bez obsahu je akékoľvek SEO úplne zbytočné, bez kvality je ťažké a nákladné, niekedy až nemožné.

V prvom dieli o linkbaiting-u som uviedol príklad toho, ako získať pozornosť odkazov článkom, ktorý obsahuje šokujúce informácie (trebárs i zlého alebo klamlivého charakteru). Je to účinná metóda, ale spoľahnutím sa len na túto formu si kopete webový hrob. Ak budete svojimi článkami neustále len šokovať a neponúknete reálne informácie, ľudia/čitatelia/odkazovatelia vás prestanú brať vážne, poprípade až začnú ignorovať. Účinnejšia forma linkbaitingu (avšak aj ťažšia na realizáciu) je nájsť dôležitú informačnú dieru vo vašej oblasti podnikania a vyplniť ju.

Kde čerpať nápady pre takýto linkbait? Rozbor kľúčových slov by vám niekoľko nápadov mal ihneď ponúknuť – hľadajte v kľúčových slovách síce hľadaných, ale s nízkou konkurenciou. Ďalším výborným zdrojom je priama komunikácia s klientmi/čitateľmi/návštevníkmi webu. Spýtajte sa ich, aké informácie im pred kúpou vášho produktu/služby (návštevou webu) chýbali, alebo čo by o vašom produkte/webe chceli ešte vedieť aj po nákupe/návšteve. No a samozrejme najlepší zdroj je váš dokonalý prehľad v obore. Ak podnikáte v akejkoľvek oblasti, určite máte insider informácie ako nikto iný alebo teda málo iných. Niektoré tieto informácie sú veľmi hľadané, ak budete prvý, kto ich zverejní, môže to byť úspešný linkbait. Úzko s tým súvisí problematika zverejňovania svojho know how, ktorá bude ale témou jedného z ďalších článkov.

Kvalitný obsah najviac láka kvalitné spätné odkazy! Problémom však je, že sa často nechápe, čo kvalitný článok je. Kvalita nie je prepísaný text z Wikipédie! Informácie, ktoré raz sú na Wikipédii, už pre vás nie sú zaujímavé. Naozaj dobrý linkbait vyžaduje veľa času na prieskum, prípravu, písanie/programovanie a následnú propagáciu. Pre príklad, bavíme sa o článkoch na úrovni toho o bezpečnosti webov na Slovensku. Ako aj Ehmo priznal, namakal sa na ňom poriadne (príprava neškodného bota, samotný test, kompletizácia výsledkov, kontaktovanie webov, napísanie článku). Ehmo máš odo mňa jedno veľké WOW a odkaz :)!

Ak ste čakali ste, že článok bude o tajnom triku ako získať odkaz z w3.org, aj ten vám môžem prezradiť… podporíte najmenej $1000 dolármi organizáciu w3.org a oni umiestnia váš odkaz na PR8 stránku. Super, nie? Až na to, že odkaz z tejto stránky vám nebude na nič, tieto odkazy totiž neovplyvňujú výsledky hľadania v Google. Takže ako získať odkaz z inej stránky w3.org, ktorý už na niečo bude? Alebo všeobecnejšia otázka, ako získať kvalitné trvalé spätné odkazy? Linkbaitingom pomocou kvalitného obsahu!

Prečo som sem vlastne w3.org plietol? Pri práci pre jednu nemenovanú firmu bol výsledkom môjho linkbaitu tohto typu práve stopercentne prirodzený odkaz na PR7 w3.org stránke. Efekt, ktorý to malo, asi nemusím popisovať. Alebo predsa… obrovský trustrank flow na stránku spôsobil zlepšenie na všetky kľúčové slová na prakticky všetkých stránkach. PageRank vytiahol zo supplemental indexu väčšinu stránok, čo znamenalo zameranie ďalších fráz. Na kľúčové slovo, ktoré bolo použité v anchore, sa vyhupla stránka na prvé miesta, pričom mala plus-mínus iba tento jeden ozajstný odkaz, súťažiac tak s webmi, ktoré ich mali tisícky. Práca na tomto linkbaite trvala mesiace a prakticky stále trvá.

Takže hop-šup zapracujme na kvalite obsahu našich webov a skúsme zaujať veľké autoritatívne weby.


Podobné články / mohlo by vás zaujať:

8 komentárov k “Linkbait 2 alebo ako získať odkaz z w3.org”

1. robert píše:
Február 18th, 2008 at 2:17 pm

vysledok v kontrole v seo od 70 do 80 percent je dobry vysledok ? a aky ma seo podiel pre vyhladavanie klučovych slov a ich zaradenie do vyhladavania? asi najviac podielu pre dobru poziciu vo vyhladavani budu mat spetne odkazy,ale videl som tam na dobrych miestach,aj klučove slova ktore na seba neviazali vela spetnych odkazov

2. ehmo píše:
Február 18th, 2008 at 2:29 pm

dakujem tybi za odkaz, citni email. kazdopadne nemozem nesuhlasit, urobit seriozny prieskum cohokolvek trva neskutocne dlho a vyzaduje obrovske mnozstvo namahy. len napisanie clanku trvalo v cistom case takmer 10 hodin. ono sa zda, ze textu nie je zas az tak vela, ale usporiadat jednotlive spolocnosti, preverit fakty, vytvorit screenshoty, upravit ich, zmensit, pripravit, doplnit, ucelene napisat text, korigovat, to vsetko da zabrat. ja som ho napisal za 12 hodin s malymi prestavkami za jeden den. aspon viem ako sa citia redaktori, ktori pisu profesionalne pre denniky/tyzdenniky alebo ine media. myslim ze psychicka praca je ovela narocnejsia ako fyzicka. tym vsak uz odbocujem.

moj blog je na “trhu” dva a pol mesiaca a za tento cas som si ziskal obrovsku priazen citatelov. samozrejme ze sa najdu aj taki, ktori ma “v laske” nemaju, ale nemozem vyhovovat vsetkym. myslim, ze za tento uspech vdacim prave kvalite obsahu, ktori uzivatelia povazuju za zaujimavy. za vsetky slova hovori screenshot statistiky navstevnosti z dnesneho dna
http://www.synopsi.com/analytics.jpg

3. Midnite píše:
Február 18th, 2008 at 3:49 pm

Tybi aj Ehmo.. máte naozaj kvalitné články, preto som vašim pravidelným návštevníkom..

4. SEO píše:
Február 22nd, 2008 at 1:01 pm

Loz ma dlhe nohy a tak ako bulvar ked sa dobre urobí číta ho veľa ľudí a ešte tomu aj veria.

5. tybi-admin píše:
Február 24th, 2008 at 9:28 am

Robert, podobné otázky prosím na forum.seochat.sk.

Ehmo, bol som preč týždeň (zase na snowboarde :)), email prečítam a určite zareagujem.

Midnite, som naozaj rád :)

SEO, kde je v článku lož???

6. Jirka píše:
Marec 1st, 2008 at 4:26 pm

Nemuzu si pomoct, ale v tomto clanku mi naprosto chybi jakekoli uzitecne informace. Nic krome vseobecne zname zakladni omacky jsem nenasel :-(

7. tybi-admin píše:
Marec 4th, 2008 at 12:10 am

Jirka, jelikož linkbait nelze dělat dle nějaké šablony, musíš si ho vymyslet sám. Článek měl na něco poukázat, ne naučit. I takové články se někdy tvoří… Jeden přesný návod je třeba v prvním (odkazovaném) článku o linkbait a nevěřím, že ti pomůže víc než tento.

8. dusan píše:
Február 27th, 2012 at 12:25 pm

Jirka, súhlasím s tebou. Akurát ten záver, že to naozaj funguje :)

Súhlasíš - nesúhlasíš, reaguj!