Vedľajší efekt boja proti plateným odkazom

Tibor Peták, 27. Apríl 2008

Keď prišiel atribút rel=nofollow, aby nás ochránil pred komentárovým spamom a priblblými linkbuilding praktikami, vedľajším efektom bolo, že sa bombardovanie komentárovým spamom zvýšilo. Vysvetlenie je jednoduché… na ten istý efekt pre linkbuilding, aký pred tým spammer poľahky dosiahol, bola už potreba najať robotov-ťažkoodencov, ktorí spamovali všade a veľa.

Boj proti plateným odkazom začína mať veľmi podobné črty. Najprv sa dal odpozorovať posun od používania online nástrojov (TextLinkAds a podobných) smerom k priamemu kontaktovaniu webmasterov (čo som už v súvislosti s predajom odkazov a znižovaním Toolbar PageRank-u dávnejšie spomínal). Začalo sa však zároveň nakupovať oveľa viac. Pre in-house SEO niekoľkých veľkých portálov je linkbuilding synonymom nakupovania odkazov.

Plus… začalo sa nakupovať chytrejšie!

I keď je to za hranicou slušného súperenia s konkurenciou, kam až došli in-house SEO chytrálkovia z nemenovanej firmy, si zaslúži ironickú poklonu. Začali nakupovať odkazy! Ale ako?! Prechádzajú spätné odkazy svojej konkurencie a za odkazy z hodnotných stránok sú ochotní zaplatiť celkom pekný mesačný balík. Ale len v prípade, že majiteľ stránky dá odkaz tejto nemenovanej firmy presne na miesto odkazu konkurencie. Tzn. nielenže nakupujú odkaz pre seba, zaplatia aj mínus-odkaz na účet konkurencie.

Firma, ktorú mám teraz na mysli, má s touto taktikou zatiaľ len dielčie úspechy, ono totiž vo veľmi konkurenčnej oblasti určujú gro radenia výsledkov extra-super-autoritatívne odkazy, ktoré sa odkúpiť spomínaným spôsobom nedajú. Ďalší dôvod, prečo sa zameriavať na organické odkazy autorít…

PS: Stále neviem prísť na to, čo Google vyhlásením boja proti plateným odkazom chcelo dosiahnuť. Zamedzenie predaju odkazov to rozhodne nebolo!


Podobné články / mohlo by vás zaujať:

5 komentárov k “Vedľajší efekt boja proti plateným odkazom”

1. Martin Botťánek píše:
Apríl 27th, 2008 at 11:01 am

Hehe, tak to je naozaj pekné ;-) 2 v 1.

Akým spôsobom ale odporúčaš získať odkazy pre nejakú klasickú “sme tá a ta firma, robíme to a to” firemnú web stránku?

2. SEO píše:
Apríl 30th, 2008 at 8:49 pm

Dnes prebehol další Google PR update. Tybi co neinformujes.

3. tybi-admin píše:
Apríl 30th, 2008 at 9:11 pm

PageRank update-y sú zverejňované na fóre:
http://forum.seochat.sk/koniec-aprila-a-pagerank-update-t137/

4. pxforce píše:
Máj 2nd, 2008 at 5:28 pm

myslím že takéto manuálne zásahy su úplne zbytočné a google tým škodí sám sebe… pokiaľ nezmenia celú radu faktorov ovplyvňujúcich výsledky, bude to len veľké “bububu” pre všetkých adminov…

5. Slavo píše:
Máj 6th, 2008 at 7:38 am

Poznam moho stranok co predavaju odkazy uz dost dohu dobu a PR im neklesa. Pre zaciatok staci navstivit – http://www.burzaodkazu.cz/ :)

Súhlasíš - nesúhlasíš, reaguj!