Juraj Sasko: Slovenské internetové katalógy

Tibor Peták, 15. August 2008

V predchádzajúcom članku som sa venoval internetovým katalógom vo všeobecnosti, zhrnul som ich pre a proti a uviedol som zopár rád pre čo najvyššiu úspešnosť samotnej registrácie.

Slovenských katalógov nie je veľa, základných je do 40. Registráciou v nich by sa mal začať linkbuilding každého slovenského internetového projektu. Jednak je to asi najjednoduchší spôsob, ako spätné odkazy získať (s pomerne vysokou úspešnosťou niekedy aj cez 50%) a taktiež sa tým stránka dostane do povedomia Googlu, ako aj samotných návštevníkov.

V obehu je niekoľko zoznamov slovenských katalógov, ale väčšina z nich je neaktuálna (veď internet sa mení každú sekundu). Tu sú tie najznámejšie a najdôležitejšie v poradí podľa výšky PR:

Zoznam – 7
Best – 6
Centrum – 6
DMOZ – 6
Surf – 6 (tybiho poznámka – pri najnovšom PageRank apdejte bolo Surf.sk pravdepodobne penalizované a toolbar ukazuje PR3, čo však jeho hodnotu neznižuje, reálny PageRank je stále rovnaký!)
Atlas – 6
Azet – 6
Katalóg – 6
Hľadať – 5
Pozri – 5
Vševedko – 5
Nájdeš – 5
Server – 5
Orangeportal – 5

Hrubo sú vyznačené tie katalógy, do ktorých sa registrovať určite oplatí, či už z dôvodu zaručenej akceptácie (ak je stránka funkčná a splňuje podmienky prijatia) alebo preto, že sú jednoducho dôležité a prípadná akceptácia prinesie výhodu pre SEO (napr. DMOZ).

Čas, ktorý vaša stránka bude musieť čakať na schválenie sa veľmi odlišuje. Niektoré katalógy sú schopné odkaz akceptovať i do niekoľkých hodín, iným to môže trvať aj týždne.

No a na záver ešte uvediem zopár tipov pre úspešnú registráciu

Ako som už spomínal, základom úspechu je výstižný anchor text (väčšinou okolo 50 znakov) a popis stránky (od 50 do 250 znakov, niekedy aj viac, ideálne okolo 150) ako aj čo najrelevantnejšia kategória, do ktorej stránku registrujete. Email uvádzajte vždy pravdivý, pretože tam chodia potvrdenia o registrácii a tiež emaily informujúce o úspešnom alebo neúspešnom zaradení stránky do katalógu.

Anglické katalógy zvyknú posielať najprv odkaz, na ktorú treba kliknúť, čo slúži na overenie emailovej adresy a registrácie. U slovenských katalógov to je zriedkavosť. Ak nechcete udávať svoj firemný email kvôli strachu zo spamu, vytvorte si dočasný (napr. Na Gmail alebo vlastnom hostingu) len pre potreby registrácie.

Ak prevádzkujete firemnú stránku alebo stránku s komerčnými aktivitami, určite budete potrebovať viac ako len tieto údaje. Nevyhnutnosťou je IČO, názov spoločnosti, adresa, telefón či ďalšie informácie súvisiace s obchodnou činnosťou. Neberte tieto povinné údaje pri registrácii na ľahkú váhu. Slúžia pre samotný katalóg, aby si informácie overil a samozrejme aj pre návštevníkov, ktorí na základe týchto údajov vyhľadávajú, porovnávajú a kontaktujú vás, ako jedného z potencionálnych obchodných partnerov.

Juraj Sasko


Podobné články / mohlo by vás zaujať:

13 komentárov k “Juraj Sasko: Slovenské internetové katalógy”

1. Andrej píše:
August 16th, 2008 at 6:51 pm

Akurat by som chcel vediet ci sa oplati registrovat aj do katalogov s mensim pg ako 4 (3,2,1) … ?

Inak moj tip – niektore katalogy, skor tie pomalsie su aj menej udrziavane a admini odsuhlasia link na stranku tak ako pride. Preto napr. do policka na meno stranky vam niekedy zoberu aj znak akop !-= … a vasa stranka sa, ak ide o abecedne usporiadanie v katalogu, ocitne medzi prvymi.

Osobne to nerobim, ale ine špiny čo chcú kvanta trafiku na takej banalite ryzuju …

2. Okuin píše:
August 17th, 2008 at 9:17 am

No sak daj tip na katalog, ktory to tak robi.. A oplati sa registrovat aj do katalogu s mensim PR, lebo ako som uz spominal, nie je to iba o ziskavani kvalitnych spatnych odkazov ale aj o ziskavani navstevnikov

3. tybi-admin píše:
August 17th, 2008 at 10:48 am

Menej hodnotné katalógy sa neoplatia vzhľadom na investovaný čas. Pri menších niche projektoch, kde by na získanie dobrých pozícií postačila samotná registrácia do katalógov, sa možno oplatia aj katalógy nižšej hodnoty, ale pochybujem… osobne nerád robím veci, kde je šanca na úspech malá/neistá (čas na protejšej strane je drahá veličina). Už z hore uvedených katalógov používam len niektoré.

Pochybujem, že by z katalógov plynula signifikantná návštevnosť, nech už je to projekt akejkoľvek povahy.

4. Okuin píše:
August 17th, 2008 at 4:52 pm

musim oponovat, jeden moj projekt ziskal z katalogov od registracie asi 15 tisic navstev.. a to som spravil iba slovenske a ceske..

5. Martin Vasko píše:
August 17th, 2008 at 6:05 pm

V akom pomere sú tieto návštevy k celkovej návštevnosti stránky?

6. Martin Botťánek píše:
August 17th, 2008 at 8:11 pm

ja by som to s tou navstevnostou z katalogou vidiel tiez len ako “na prilepsenie”, vacsina z nich ma totiz prve vysledky platene vid. surf.sk a CTR tam byva na urovni desiatok percent

7. Okuin píše:
August 17th, 2008 at 8:37 pm

No pocas toho obdobia, co som to zaregistroval (teda asi jeden mesiac potom) bola navstevnost z katalogov od 20 do 50percent z celkovej.. ako hovorim, 15 tisic minimalne.. myslim si, ze je to slusne cislo, kedze ta stranka zacinala prave registraciou do katalogov od nuly..ziadnu platenu sluzbu v katalogoch som nevyuzil

8. navstevnik píše:
August 18th, 2008 at 4:57 pm

no urcite koho tu oblbujes? Po mesiaci navstevnost 15 tisic z katalgov, taku navstevnost nemaju odtial ani ludia co si tam kupia prve pozicie a nie to este ty kdesi na 20 strane zasity.

9. Okuin píše:
August 19th, 2008 at 10:21 am

neviem, preco by som tu mal oblbovat, na co by mi to bolo, keby som tu klamal? ked sa stranky pridavaju, tak nie vzdy su na poslednych miestach, ale v niektorych katalogoch idu automaticky na prve. A ten web, o ktorom hovorim je adult, takze tieto sekcie su veelmi navstevovane.

10. minson píše:
September 28th, 2008 at 9:33 pm

Andrej: ano, niekto na takej banalite ryzuje, ale niekto to ma aj oficialne v nazve ;)

11. marek píše:
November 26th, 2008 at 2:27 pm

mohlo by tu byt uvedene aj to ze niektore sk katalogy maju aj cz verziu ked ma niekdo stranku ktora moze byt zaujimava aj pre CR napr. uvadzany http://www.pozri.sk ma aj cz verziu http://www.pozri.cz …..

12. dusan píše:
Február 27th, 2012 at 12:22 pm

Trochu málo ich je. V čechách ich majú na stovky.

13. Bichter Adrienne píše:
Apríl 25th, 2015 at 5:45 pm

rada by som varovala pred adresarfiriem/sk, ak sa tam náhodou objavíte s nejakou firmou, povedzme skrine, budú vám ponúkať také hlúposti. Manžel ich mal pri telefone a to robí práve tieto veci, píše články, vie čo je to text a tieto SEO veci. Snažili sa nás dotiahnuť do nejakej platenej reklamy, ktorú sme ani nechceli. Preháňali a podľa toho, čo mi spomínal tak sa neoplatí zdržiavať tým, čo oni prezentujú ako super príležitosť, že pojdeme predajom aj s celou výrobňou vpred. Ono to bolo už nejaký ten mesiac, minulý rok, no stačilo nám. Záznam tam ani nepotrebujeme a ani nechceme. Aj v neplatenej sme boli vysoko a ani jedna návšteva. Ďakujem neprosim.

Súhlasíš - nesúhlasíš, reaguj!