SEO nemá budúcnosť? Pch…

Tibor Peták, 11. Máj 2008

Shoemoney, známy svojimi vysokými ziskami z AdSense a dobrými znalosťami internetového marketingu, sa na svojom blogu vyjadril, že SEO nemá budúcnosť. Keďže o Shoemoney-m by som nikdy nepredpokladal, že takýto nonsense napíše z nevedomosti, jediné vysvetlenie je linkbait. Shoemoney vie veľmi dobre, že SEO ľudkovia, ktorí ho čítajú, budú jeho názor vyvracať a hlavne, na neho odkazovať. Tiež som naletel :).

V podstate súhlasím s nadpisom a Shoemoney-ho názorom, len tam chýba pár podmienok, ktoré sú v reálnom svete len ťažko splniteľné. SEO nebude potrebné pre firmy, ktorých:

  • webdizajnéri a programátori ovládajú pravidlá prístupnosti a použiteľnosti webových stránok,
  • marketéri ovládajú PPC reklamu a tým rozbor kľúčových slov,
  • marketéri majú dobrý cit pre internetovú propagáciu a marketing vôbec,
  • marketingoví pracovníci neustále sledujú vývoj na internete,
  • marketéri, ostatní manažéri, programátori, webdeveloperi a vlastníci neustále komunikujú o problémoch spojených s webom,
  • sa internetová propagácia netýka. :)

Takáto konštalácia sa vo firmách nájde len málokedy, pretože:

  • minimálne jeden z nich na to nemá schopnosti,
  • minimálne jeden z nich na to nemá čas,
  • minimálne jeden z nich nemá vôľu,
  • čím ďalej, tým viac je pre firmy prítomnosť na internete potrebná.

Do doby, kedy budú tieto podmienky splnené aspoň u väčšiny firiem, bude SEO len vzkvétat a vzkvétat.

Inak článok je užitočný hneď dvakrát. Za prvé, mohol som vyjadriť názor na téma a za druhé, zároveň upozorňujem na dobrý linkbait. Ak by niekto predsa pochyboval, že Shoemoney písal článok kvôli vyvolaniu buzz, pozrite, ako písal svojho času o Calacanis-ovi, keď urobil to isté… naštval celý SEO priemysel. Vtedy jeho praktiku veľmi vychvaľoval, zjavne sa nechal inšpirovať.

Preložím ešte jeden geniálne ironický komentár k článku:

keyboards have no future either. soon we’ll be using temporal lobe implants. but in the meantime, im going to have to use my keyboard. especially because i have no idea how else i could take pictures of myself with adsense checks, as i have no original ideas

Budúcnosť nemajú ani klávesnice, čoskoro budeme používať implantáty v spánkovom laloku. Ale v súčasnosti budem používať svoju klávesnicu. Hlavne preto, že nemám nápad, ako by som si ináč mohol urobiť fotku samého seba s AdSense šekmi (Shoemoney-ho známa fotka s najväčšou výplatou od AdSense), keďže nemám žiadne originálne nápady.

Komentár naráža na niekoľko vecí naraz – dobrá paralela s klávesnicou, trápne (podľa autora komentáru) Shoemoney-ho fotky s AdSense šekmi a “ukradnutý” Calacanisov nápad. Tomu hovorím komentár s veľkým K. Čo iné zostávalo Shoemoney-mu, ako odpovedať štyrmi slovami: I like your style! Ak by mal dotyčný pri mene zverejnený nejaký blog, po jeho RSS-ku by som sa HODIL.


Podobné články / mohlo by vás zaujať:

7 komentárov k “SEO nemá budúcnosť? Pch…”

1. head píše:
Máj 11th, 2008 at 9:19 pm

ukaz aj ty fotku so sekom ;)

2. Libor Fikr píše:
Máj 12th, 2008 at 1:49 pm

Souhlasím s Shoemoneym – začněte mě linkovat :-D

3. Lubos píše:
Máj 12th, 2008 at 2:44 pm

2 head: adsense ti ukáže hocikto, takú splatenú faktúru za SEO … :)

4. Andrej píše:
Máj 12th, 2008 at 6:27 pm

Jedna dôležitá pripomienka k Adsense šeku: ide o obrat, nie o zisk. Nie je z neho jasné, či a koľko stál Schoemakera traffic, z ktorého získal ten šek.

Je teoreticky úplne predstaviteľné, najmä pre intuitívneho linkbaitera, akým Shoemoney je, že by dokonca pár tisíc dolárov priplatil, aby mal čo ukázať.

5. tybi-admin píše:
Máj 12th, 2008 at 6:58 pm

Shoemoney sa o príjme vs. zisku vyjadril takto: http://www.shoemoney.com/2007/11/04/the-adsense-check-for-13299497/
Samozrejme, u neho človek nikdy nevie, kedy blábolí a kedy hovorí pravdu.

6. Andrej píše:
Máj 13th, 2008 at 7:49 am

Tybi, vyzera to celkom presvedcivo, dokonca si spominam, ze som to vtedy cital. Ked vsetci na neho tolko kydaju, selektivne som na to asi pozabudol ;)

7. vizualbod píše:
Máj 19th, 2008 at 7:29 pm

Shoemaker bloguje blbosti uz aspon rok. Treba ho ignorovat, minule blogol video o penalizacii a jeho rada bola “You just cannot make Google look stupid”. WTF?
Calacanis je velke zviera s velkou hubou, on si take veci moze dovolit, ten jeho post minuly rok ma tiez poriadne napalil.

Súhlasíš - nesúhlasíš, reaguj!