Politické strany používajú PPC reklamu, budú aj SEO?

Tibor Peták, 2. December 2007

Počas nedávnej vládnej krízy (Mečiar vs. Fico alebo HZDS-ĽS vs. SMER-SD) som s očakávaním sledoval, ako to dopadne (cítite ten mierny podtón politického názoru? :)). Najviac som čítal články Sme.sk, kde som si všimol eTarget reklamu:

R. Fico ako Mečiar a Dzurinda?
Nemusí byť, ak vyrieši svoj problém. Hlavy to nie sú, tvrdí Slobodné fórum.
www.slobodneforum.sk


Reklama sa objavovala v článkoch o Ficovi, Mečiarovi a o pozemkových fondoch, takže zameranie kľúčových slov bolo jasné. Odkaz viedol na web Slobodného fóra, konkrétne na stránku ich tlačovej správy o možných riešeniach problému okolo pozemkového fondu. Bohužiaľ, kým som sa o tom uráčil napísať, reklama bola stiahnutá. Znovu raz ale poslúžil Google cache:

eTarget Slobodné fórum

Politická strana Slobodné fórum zjavne použila túto formu propagácie ich tlačovej správy. Pay-per-click systémy eTarget alebo AdSense sú totiž na takúto propagáciu ideálne – zacielenie je okamžité a rovnakou rýchlosťou sa dá reklama zrušiť.

Takýto marketing je veľmi chvályhodný, páči sa mi, ak sa organizácie na Slovensku chovajú moderne. Z toho ma napadlo: Budú niekedy politické strany používať aj SEO? Nevidím jediný dôvod, prečo by nemali…

Zamerať kľúčové slová, ktoré súvisia s politikou (a tých je teda dosť) a tým propagovať vlastné názory a vlastnú stranu. Najviac z toho môžu profitovať práve politické strany ako Slobodné fórum, ktoré sú mimo parlamentu. Pomocou dobrej optimalizácie stránok by vyskakovali v Google na hľadania: politická strana, voľby, sociálna politika, regionálna politika, hospodárska politika atď. Nenechajú na seba zabudnúť a mohli by formovať verejnú mienku.

Uvidíme… výhody pre toho, kto začne prvý, sú obrovské.


Podobné články / mohlo by vás zaujať:

8 komentárov k “Politické strany používajú PPC reklamu, budú aj SEO?”

1. gondo píše:
December 2nd, 2007 at 11:07 pm

pekny priklad ako sa toto da vyuzit je stranka http://www.smer.sk
aj ked nechapem preco sa drzi tak vysoko (4 v googli pri hladani “smer”) ked samotne slovo smer sa na stranke vyskytuje akurat tak v title a nazve domeny.
linky smerujuce na tuto stranku su spocitatelne na par rukach :p
aj ked v porovnani zo zvyskom to je asi az vela.

2. tybi-admin píše:
December 3rd, 2007 at 11:55 pm

Ja skôr nechápem, ako si taká organizácia, akou je SMER, môže dovoliť doménu svojej “značky” nevlastniť.

3. Anglictina píše:
December 4th, 2007 at 6:18 pm

Niektoré politické strany určite už SEO používajú.

4. tybi-admin píše:
December 5th, 2007 at 6:59 pm

Ktoré?

5. WXX píše:
Január 9th, 2008 at 7:03 pm

Smer podcenil to, ze nevlastní doménu. Pocul som, ze Martinovi Daňovi, ktorý ju vlastní už núkali konkurečné skupiny viac ako 1,5 mil. Sk a do volieb to bude ešte vstúpať, aj keď on ju údajne nemá potrebu predať….

6. Martin Botťánek píše:
Február 11th, 2008 at 5:25 pm

podla mojho nazoru vcelku nezmyselna a zbytocne agresivna kampan, teda mna osobne to odradilo … nadavat na niekoho vie kazdy

Súhlasíš - nesúhlasíš, reaguj!