Juraj Sasko: Oplatí sa registrovať do internetových katalógov?

Tibor Peták, 8. August 2008

Na internete sa téma registrácie do internetových katalógov pretriasala už miliónkrát. Každý internetista či SEO expert má na to iný názor. Jedni tvrdia, že je to zbytočná strata času, iní si myslia, že svoje opodstatnenie a význam má.

Prečo sa vlastne registrácia do katalógov robí?

Sú dva hlavné dôvody, prvým je získavanie spätných odkazov na web a tým ovplyvňovanie page ranku stránky a druhým je zvyšovanie návštevnosti stránok.

Úspešnosť zaradenia stránky do katalógov je rôzna. Veľmi to závisí od krajiny a druhu stránky a samotného katalógu. Ak robíte registráciu do anglických katalógov, úspešnosť je veľmi nízka, možno okolo 10%. Niektoré katalógy už vôbec nefungujú, iné majú vo fronte na zaradenie desaťtisíce iných stránok a niektorým váš web proste nebude vyhovovať. Ak máte web v slovenčine, registrácia do anglických katalógov má nulový efekt.

Ak však máte kvalitný internetový projekt v angličtine, registráciou do anglických katalógov sa dá získať celkom pekný počet (niekedy aj kvalitných) spätných odkazov. Význam bude o to väčší, keď sa odkaz na vašu stránku objaví napríklad v takom Dmoze.

Pri každom projekte je potreba zvážiť, či stojí registrácia do anglických katalógov za tú námahu či peniaze. Affiliate, porno alebo ilegálne stránky veľkú šancu nemajú.

Iná situácia je na slovenskom a českom internete. Na Slovensku je okolo 35 hlavných katalógov, v Čechách je to o niečo viac. Registrácia do nich má určite význam z toho pohľadu, že vaša stránka (ak aspoň trochu vyzerá a na niečo slúži) bude zaradená do veľkého počtu z nich (aj 50% a viac) a pritom vás to neokradne o veľa času.

Aj z pohľadu získavania návštev môže mať registrácia do slovenských a českých katalógov význam. Závisí to od niekoľkých faktorov:

  1. Typ a zameranie stránky – Ak je vaša stránka iba jedna z milióna a svojou kvalitou nijako nevyniká nad ostatnými, je veľká pravdepodobnosť, že v katalógoch zapadne prachom a nikto na ňu klikať nebude. Ak je však jediná svojho druhu, úspech v podobe niekoľkých klikov od potencionálnych zákazníkov určite príde. Inou kategóriou sú adult weby, ktoré môžu získať z katalógov aj tisícky návštev a nemusia byť pri tom ničím výnimočné. Ľudia proste klikajú na všetko, čo aspoň trochu vyzerá ako porno.
  2. Anchor text a popis stránky – Nič nehovoriaci názov alebo popis stránky v katalógu vám určite nepomôže. Spätný odkaz možno získate, ale návštevnosť nie. Preto je treba vytvoriť čo najvýstižnejší názov a stručný a veľavravný popis.
  3. Relevantnosť kategórie – Ak určíte pri registrácii vašej stránky nerelevantnú kategóriu, jednak si znížite úspešnosť zaradenia do katalógu a aj keď vám stránku zaradia, nikto na ňu neklikne. Preto sa oplatí pohrabať sa chvíľu medzi kategóriami a nájsť tú naj.

Juraj Sasko aka Okuin


Podobné články / mohlo by vás zaujať:

10 komentárov k “Juraj Sasko: Oplatí sa registrovať do internetových katalógov?”

1. Vembl píše:
August 9th, 2008 at 9:15 am

Souhlasím. Registrace do českých a slovenských katalogů význam má, a to poměrně zásadní – alespoň mě se vždy osvědčila. Naproti tomu registrace do anglických katalogů má smysl jedině tehdy, pokud si jí člověk udělá sám a pečlivě. Nechal jsem si zaregistrvoat několik projektů jednou americkou firmou a výsledek byl nula nula nic.

2. Midnite píše:
August 10th, 2008 at 10:01 am

Mne sa tiež registrácia do SK a CZ katalógov osvedčila.. Takto som hneď pri prvom Google PR update získal trojku..

Použil som Niesomov zoznam katalógov:
http://niesom.vsevedko.sk/37/zoznam-slovenskych-katalogov.html

Taktiež zostavil aj zoznam českých katalógov..

3. Martin Botťánek píše:
August 10th, 2008 at 11:18 am

Urcite by som za taku sluzbu neplatil. Tych vacsich katalogov z ktorych moze prist aj nejaky traffic neni az tak vela aby sa to nedalo zvladnut manualne.

4. Okuin píše:
August 10th, 2008 at 11:59 am

Zoznam katalogov aj s nejakymi radami pride v dalsom clanku.. BTW, martin, ked si to vies spravit sam, v pohode, ale vela ludom sa to nechce, pripadne nemaju cas alebo proste im to zaberie ovela viacej casu ako niekomu, kto to robi stale..

5. tybi-admin píše:
August 10th, 2008 at 3:56 pm

Martin, hlavne nie je jedno, ako sa to robí… Registrácia je jednoduchá, dobrá registrácia (maximálne využitie anchor textu s maximalizáciou pravdepodobnosti uverejnenia) je už o niečo ťažšia a vyžaduje dobrú znalosť jednotlivých katalógov. Ale súhlasím, za samotnú registráciu by som nikomu platiť neodporúčal, mal by to byť základ celkovej offpage optimalizácie. Zdravím z Indonézie všetkých…

6. Niesom píše:
August 11th, 2008 at 1:04 pm

Súhlasím s tybim. Do Vševedka sa mi registrujú všelijakí tý(í?)pkovia, ktorí chcú mať v nadpise len kľúčové slová, keďže vedia, že z nadpisu sa generuje anchor spätného odkazu. Také prerábame kompletne, keď už to raz ideme editovať. Ale ak registrujúci vyplní názov citlivo a s mierou a editácia iných vecí (popis, tagy) nie je potrebná, zatolerujeme aj nejaké kľúčové slová v názve, za pomlčkou, alebo podobne.

7. Michal píše:
September 22nd, 2008 at 9:49 pm

Ľudia proste klikajú na všetko, čo aspoň trochu vyzerá ako porno.
ohromná veta :)

8. tomsk1 píše:
Február 4th, 2010 at 8:09 pm

registracia sa urcite oplati cim viac tym lepsie :)
zacinajuci
Slovenský Katalóg odkazov
http://www.sk.98.sk

9. DELTA73 píše:
Február 8th, 2011 at 5:45 pm

Velmi dobre spracovany zoznam slovenskych a ceskych katalogov a vyhladavacov zoradenych podla pageranku

http://www.progr.cz/index.php?zobraz=clanek&id=23

Súhlasíš - nesúhlasíš, reaguj!