Na SEO muške – Živé.sk a title

Tibor Peták, 5. Október 2008

Kvôli jednému technickému problému (napísaný, ale neuverejnený článok v auguste) a jednému časovému (doháňanie povinností po príchode z Indonézie) sme zaostali v rubrike Na SEO muške o dva mesiace/o dva články. Aby sme to dohnali, mesiac október bude venovaný trom SEO muškám. Začneme s tou Živšou…

Živé.sk, ako najčítanejší internetový tech magazín na Slovensku, má vraj 250 000 čitateľov:

Title hlavnej stránky: Číta nás 250 000 ľudí - Živé.sk

Title je zlý z troch dôvodov:

  1. Nijak nepopisuje obsah webu – hľadajúci netuší zameranie webu.
  2. Neobsahuje kľúčové slová – hlavná stránka by mohla zamerať aj veľmi konkurenčné relevantné frázy.
  3. Správa nezasiahne cieľ – keďže v title tagu kľúčové slová nie sú, pomerne málo hľadajúcich uvidí title a preto málo si ich danú správu prečíta.

Možno sa budete čudovať, ale Google na hľadanie “Číta nás 250 000 ľudí – Živé.sk” nevyhodí hlavnú stránku ako prvú. Správu si totiž môžete prečítať na ďalších vyše 28 000 stránkach portálu:

28 100 Google výsledkov na hľadanie: Číta nás 250 000 ľudí - Živé.sk

Okrem pár výnimiek, všetky stránky kategórií majú ten istý title a unikátnych title-ov sa dostalo len článkom. Pri portáli, ako je Živé.sk, to znamená desiatky tisíc nezacielených kľúčových slov a vlastne stratu obrovského množstva návštevníkov.

Riešenie

Vyššie položené stránky v štruktúre, akými sú stránky kategórií, môžu cieliť oveľa ambicióznejšie/častejšie hľadané frázy. Pri odkazovej šťave, akou disponuje Živé.sk, by mohol byť efekt veľký. Chce to poriadny rozbor kľúčových slov a na základe neho doplniť title-y.

Ak by Živé.sk predsalen chcelo správu o počte čitateľov propagovať, toto je jedna z mála situácií, kedy by bolo vhodné radšej využiť meta description.

Ak by nastali zmeny, možno by už na nový rok titulok hovoril: Číta nás 500 000 ľudí – Živé.sk. Inak… oveľa lepšie je na tom česká sestra Živě.cz, ktorá má relevantný title úvodnej stránky: O počítačích, IT a internetu – Živě.cz a poriadne vyplnené title-y kategórií.


Podobné články / mohlo by vás zaujať:

6 komentárov k “Na SEO muške – Živé.sk a title”

1. head píše:
Október 5th, 2008 at 5:59 pm

a ja som sa uz zlakol ze na tuto rubriku si sa vykaslal ;)

tesim sa na dalsie dve

2. tybi-admin píše:
Október 6th, 2008 at 1:39 pm

Nie, nie… pokračujeme ďalej. :) Ono inak Živé.sk je SEO muška kľudne aj na celý rok.

3. tony píše:
Október 6th, 2008 at 2:41 pm

a mozete sa mrknut na moju novovzniknutu stranku dolezite.sk? zatial su tam prebrate kusky clankov, citaty a odkazy, ale to je len pre zaciatok.

4. tybi-admin píše:
Október 6th, 2008 at 3:07 pm

Na SEO mušku si beriem len známe zabehnuté weby, možno niekedy inokedy… ale na svoje SEO problémy sa možeš spýtať tu: http://forum.seochat.sk/hodnotenie-web-stranok/

5. tony píše:
Október 6th, 2008 at 3:39 pm

dik, problem som zatial nemam, resp o nom neviem, kedze funguje web par dni iba. skor som myslel, ci na prvy pohlad tam neuvidite nejaku blbost, co som mohol spravit. ;)

6. tony píše:
Október 6th, 2008 at 6:33 pm

inak, ked sme u toho title, tak mam pocit, ze itnews.sk, dsl.sk, cd-r.cz maju podobny problem. aspon na hlavnej stranke. nazov a nic dalej.

Súhlasíš - nesúhlasíš, reaguj!