Na SEO muške – NewYorkCity.sk a medzera na trhu

Tibor Peták, 18. September 2009

Bolo mi vyčítané, že sa blog stáva útočným a pesimistickým. Takže dnes pochvala… Embuck vytvoril web New York City, na ktorom je vidieť, že:

Má o New Yorku vlastné znalosti. – Bez vlastných skúseností s New Yorkom by sa nezrodil ani ten nápad. Nemal by predstavu o tom, aké informácie sú pre používateľov dôležité a iba by kopíroval iné zdroje.

Má k New Yorku pozitívny vzťah. – Sám to na blogu napísal: „… New York naozaj zbožňujem“. Znamená to toľko, že ho to bude baviť aj pri začiatkoch, keď z toho ešte žiadne peniaze plynúť nebudú. A o to viac, keď sa mu to bude vyplácať.

Zistil, že je to neprebádaná oblasť (niche). – Neexistuje slovenský web, ktorý by sa špecializoval výlučne na informácie o New Yorku. Bez konkurencie ide všetko ľahšie.

Nemusel veľa bádať a počítať, aby vedel, že sú to hľadané informácie.Google Adwords Keyword Tool ukazuje za posledný mesiac zhruba 6000 hľadaní zo Slovenska len pre výrazy New York a New York City. Long tail bude isto oveľa dlhší.

Našiel peknú doménu. – Neviem, či ju už vlastnil pred tým, ale to je jedno. Doména NewYorkCity.sk mu tiež určite zahrala do kariet.

Postavil to na kvalitnom redakčnom systéme so zaujímavými pluginmi. – WordPress je kvalitné CMS, 90% technickej časti SEO zvláda WordPress už od základu. Plejáda pluginov zase pridáva možnosti skoro akoby na mieru šitého systému. V duchu tohto článku je dôležitá najmä cena – WordPress je zadarmo. Ak by projekt nevyšiel, až tak ho to bolieť nebude.

Vytvoril užitočný obsah. – Keďže má skúsenosti, vie, čo by mohlo cestujúcich do New Yorku zaujímať. Netuším, či je obsah webu prekladom nejakých anglických informácií, alebo či má naozaj toľko vlastných informácií, alebo či je to mix. Tak či onak je to hodnotná práca.

Oznámil to na svojom blogu a vytvoril FaceBook stránku. – Oznámil to až keď tam bolo dostatok obsahu! Pri takýchto weboch nie je potrebné vymýšľať nič extra (časom určite), obsah sa predá a spropaguje ďalej aj sám. FaceBook stránka je dobrý nápad – cieľová skupina tam určite je.

Má jasnú predstavu o monetizácii jeho úsilia. – Affiliate programy na ubytovanie v NY a letenky. Čo viac by bolo treba?

Moje skromné rady

Ak sa pozriete na súvisiace kľúčové slová, zistíte, že mnoho slovákov hľadá anglické výrazy, dokonca podľa Adwords Keyword Tool-u to vyzerá, že vo väčšej miere než slovenské. Ak by existovalo NewYorkCity.sk aj v angličtine, pravdepodobne by sa na anglické výrazy hľadané zo Slovenska (v Google.sk) umiestňoval veľmi dobre. Neveril by som tomu ihneď, ale existuje pomerne jednoduchý spôsob, ako to zistiť. Použil by som wordpressovský plugin, ktorý za pomoci Google Translate API automaticky preloží každú stránku do angličtiny. Sledoval by som, či prúdi nejaká signifikantná návštevnosť na tieto stránky. Potom by som aspoň približne vedel, či to stojí za tú námahu, aby som ručne preložil celý web.

Tvoriť obsah je namáhavé. Tipol by som si, že ľudia, ktorí navštívili NY, sa tým radi pochvália a možno majú cenné informácie pre ostatných. Nechal by som články uverejňovať hocikomu, kto má dobré informácie, fotky, videá z New Yorku. Fórum by zas mohlo zvýšiť počet návratov a angažovanosť používateľov.

Máte nejaké ďalšie rady pre Embucka?

Vysvetlivka: Anglické niche market (skrátene niche, vyslovuje sa nyčš :)) vyjadruje veľmi špecifický, úzky a neobjavený trh, tzv. medzera na trhu. Neobjavený v zmysle: existuje dopyt, ale neexistuje ponuka, alebo neexistuje dopyt, ale ponuka ho vytvorí. Príklad: Ak je trh s ubytovaním v New Yorku presýtený konkurenciou, pre nového konkurenta je výhodné zamerať sa na neobjavený sub-trh s dostatočným dopytom a sústrediť sa na konkrétne problémy zákazníkov z tohto trhu – ponúkať len lacné ubytovanie, ubytovanie len pre handicapovaných, ubytovanie len pre biznis triedu. Mimochodom, objavovanie niche kľúčových slov je absolútny základ pre dobré SEO.


Podobné články / mohlo by vás zaujať:

12 komentárov k “Na SEO muške – NewYorkCity.sk a medzera na trhu”

1. vicki.sk píše:
September 18th, 2009 at 12:54 pm

Písal som to už na embuck-ovom blogu, napíšem aj tu: blog sa mi veľmi páči, je čistý, prehľadný, graficky veľmi pekne zvládnutý…budúci rok sa mi isto zíde keď pojdem s manželkou do New Yorku…;)

2. Roman píše:
September 18th, 2009 at 2:13 pm

Stránka ma nezaujala, ale ako ilustrácia pre výživný a inšpiratívny článok je to dobré.

3. tybi-admin píše:
September 18th, 2009 at 2:49 pm

Roman, nezaujala ťa, pretože nie si cielová skupina, alebo ťa nezaujal ani ten nápad?

Aby sme si rozumeli… neprihlásil som sa ani do FB skupiny ani na RSS-ko, pretože mňa tá téma akurát nezaujíma. Ja som ocenil nápad.

4. George píše:
September 18th, 2009 at 2:54 pm

Mě zaujal nápad a vlastně i všechno, kromě grafiky, která mě odradila si web prozkoumat. Určitě bych vybral jinou šablonu, být na místě majitele.

Jinak ale super

5. Machi píše:
September 18th, 2009 at 3:53 pm

Hm, povedený web, to můj NewYorkCity.cz je jen wikilike, ale jak se do NY podívám, tak se to těžce změní :)

6. Roman píše:
September 18th, 2009 at 4:17 pm

Presne ako hovoríš. Zajedno, nie som cieľovka. Zadruhé, boli (sú?) tam nejaké chyby vo vzhľade (texty vo firefoxe nacapené ku okraju (a pritom vyzerá že ide o nejakú free šablónu tak sa čudujem prečo to nie je doladené) ktoré na mňa neurobili dobrý prvý dojem. Tak či onak, poslúžilo to ako dobrá ilustrácia pre výborný (preto výživný a inšpiratívny) článok.

7. Honz@ píše:
September 18th, 2009 at 7:09 pm

Já si myslím že je to velice dobrý nápad.Pokud se na něm zapracuje tak časem by to mohl být velice kvalitní zdroj :)

8. Domenista.cz píše:
September 19th, 2009 at 11:36 pm

Myslim, ze na Slovensku hledaji “New York City” tak asi 3 lidi za den…

9. tybi-admin píše:
September 20th, 2009 at 1:52 pm

[8.] Možná máš pravdu, ale Google Adwords Keyword Tool odhaduje tak 20 denně. Zkus vysvětlit podrobněji, co si tím výrokem chtěl sdělit.

10. Samlue píše:
September 24th, 2009 at 7:14 am

Osobně se mi ta šablona hodně líbí, čistý a přehledný design. Texty jsou čtivé a návštěvníkům stránek přináší cenné informace. Kéž by takových webů bylo více.
P.S: zajímalo by mě na jaké šabloně to jede.

11. lucas03 píše:
September 26th, 2009 at 10:05 pm

Ako sa da vyhadat v google adwords tool hladanost pre Slovakia?

12. Host píše:
Marec 1st, 2011 at 11:44 am

100 ľudí 100 chutí, podľa mňa v pohode projekt, kvalitne spracovaný a užitočný pre ľudí ktorí chcú ísť do NYC, neprešiel som ho celý, ale nevyzerá to zle

Súhlasíš - nesúhlasíš, reaguj!