Na SEO muške – Mediálne.sk a štruktúra title-ov

Tibor Peták, 25. Jún 2008

Keďže sme tu zatiaľ nemali žiadnu rubriku, spúšťam: Na SEO muške. Na SEO mušku si zoberieme vždy známy web a preberieme jeden nedostatok, ktorého oprava by rezultovala vo vyššiu návštevnosť z vyhľadávačov. Predbežne by som túto rubriku vyhlásil za mesačník.

Prvým adeptom je Mediálne.sk, ktoré zastrešuje veľa dobrých blogerov/publicistov a ponúka zaujímavé info o médiách. Na ich stránkach je SEO nedostatkov dostatok ;), najväčším je štruktúra title-ov.

Ako príklad poslúži článok, ktorý oznamoval konferenciu BarCamp.

Title stránky: Mediálne.sk – Internet – Správy – Bratislava rozbieha konferenciu o internete BarCamp (Názov stránky – Kategória – Podkategória – Nadpis článku)

V čom je tento title zlý? Článok píše o BarCamp-e a teda hlavným kľúčovým slovom je BarCamp, samozrejme za predpokladu, že buzz okolo BarCamp-u sa odzrkadlí aj v množstve hľadaní. Slovo BarCamp sa však objavuje až na konci title. Dva aspekty – užívateľ (miera preklikov) a vyhľadávač (váha kľúčového slova) – u oboch je súčasný title nevýhodný.

Užívateľ – miera preklikov – CTR (clicktrough rate)

Google zobrazuje vo výsledkoch hľadania prvých 70 znakov tagu title. 85 znakový title z nášho príkladu sa na vyhľadávanie slova BarCamp zobrazí takto:

Google výsledok mediálne.sk na hľadanie slova BarCamp

Práve to najdôležitejšie slovo z celého title-u je vybodkované. Asi si viete predstaviť, kam klikne užívateľ, ak je tento výsledok obkolesený deviatimi inými, kde to slovo zvýraznené je (a niekde aj dva-krát):

Google výsledok seochat.sk na hľadanie BarCamp

Počet preklikov na kľúčové slovo BarCamp je potom pre mediálne.sk naozaj minimálny.

Čo na to algoritmus vyhľadávača Google?

Ako vždy, u dobrého SEO sa záujem užívateľa neprieči so záujmom vyhľadávača… Práve kvôli predošlému dôvodu dáva Google slovám umiestneným viac doľava (bližšie k začiatku title-u) vyššiu váhu.

Takouto štruktúrou title-ov si tak mediálne.sk samo znižuje hodnotenie v Google-i (unikátne/dôležité slová sa dostávajú na koniec title) a aj v prípade, že sa stránky pre niektoré kľúčové slová dostanú na popredné miesta, na stránku klikne len veľmi málo hľadajúcich, pretože hľadané slovo neuvidia v title-y.

Riešenie

Zmeniť štruktúru title-ov z: Názov stránky – Kategória – Podkategória – Nadpis článku
Na: Nadpis článku – Podkategória – Kategória – Názov stránky

Práca je to tak na 5 minút, efekt môže byť obrovský.

Ak by ste chceli obhajovať mediálne.sk tým, že dôvodom takejto title štruktúry je propagácia značky, tak určite uznáte, že sa branding robí lepšie u užívateľov, ktorí na stránku príjdu, než u tých, ktorí len letmo prezrú výsledky hľadania v Google-i.

Ak je branding naozaj dôležitý, volil by som štruktúru: Nadpis článku – Názov stránky
Alebo: Nadpis článku – Názov stránky – Kategória – Podkategória

Otázka pre komentáre: Nájdete na stránkach mediálne.sk aj iné SEO nedostatky?


Podobné články / mohlo by vás zaujať:

32 komentárov k “Na SEO muške – Mediálne.sk a štruktúra title-ov”

1. sloper píše:
Jún 25th, 2008 at 12:47 pm

no, hlavne chybajuce klucove slova v URL…

2. Roman píše:
Jún 25th, 2008 at 12:58 pm

Vyborny napad. Spracovanie by som do buducnosti riesil menej stritne. Chyby by som nenazyval chybami, navrhy a riesenia by som prezentoval ako navrhy ktore mozu mat lepsie vysledky a snazil sa pouzivat co najmenej vykricnikov (v tomto pripade je iba jeden ale mozno by som ani ten nedal a dal to iba ako oznamovaciu vetu). Dovod je v ludskej psychike. Ak niekomu opravujes jeho chyby, moze sa “spätiť ako kôň” a urazit. Ak mu to slusne a nenutene naservirujes, skor je to ochotny prijat. Hlavne ak chces robit toto pravidelne (co by som bol velmi rad lebo je to zaujimave citanie a poucne (najlepsie sa uci na cudzich cybach ;-). tak je diplomacia a noblesa nevyhnutna

Este raz super napad ;-)

3. tybi-admin píše:
Jún 25th, 2008 at 1:30 pm

Sloper, áno, je to vidieť na prvý pohľad, ale to by ma až tak netrápilo. Je tam minimálne ešte jeden obrovský nedostatok…

Roman, ak článok vyznieva útočne, rozhodne tak nebol myslený. Pre každý prípad som dal preč ten výkričník a chyby som nazval nedostakami ;).

4. Roman píše:
Jún 25th, 2008 at 1:37 pm

Praveze nie. Je to fajn. Skor som uz myslel na buducnost, ze aby to malo menej direktivnu formu ktora nebude provokovat k zbytocnym reakciam. Ja totiz uvazujemo comsi podobnom v inej oblasti takze to mam pomerne premyslene ako by som to robil (ale vlastne je to skor okukane zo zahranicia.) Je to take.. Carnegie-ovske ;-) Jak ziskavat pratele a pusobit na lidi. Ako si presadit svoje a pritom ludi neurazit ;-)

5. Andy píše:
Jún 25th, 2008 at 1:43 pm

Opäť pár veci ktoré som nevedel – 70 znakov …

6. sveek píše:
Jún 25th, 2008 at 1:48 pm

opravdu moc hezký nápad na rubriku, hlavně, aby se našel čas na pravidelné pokračování :)

a přidávám tedy další chybu – špatná struktura URL

7. tybi-admin píše:
Jún 25th, 2008 at 5:36 pm

Roman, občas treba provokovať k reakciám, v tomto prípade máš však pravdu, nie je to účelom článku. ;)

Andy, pritom si si to mohol kedykoľvek ocheckovať vo výsledkoch, chce to viac pátrania z vlastnej strany :).

sveek, URL struktura už tu spomenuta byla a rozhodně není dobrá… ale radši bych ji už neměnil. Výhody pro mediálne.sk se zavedením SEF url pravděpodobně nebudou tak velké, aby se vyplatila investovaná námaha do přepracování.

8. HogoFogo píše:
Jún 25th, 2008 at 5:44 pm

Dalsim nedostatkom je, alebo su, nazvy clankov v tagu H3. Vyhladavacu by sa iste viac pacilo, keby boli umiestnene v H1.

9. Roman píše:
Jún 25th, 2008 at 6:53 pm

Tybi: ono ide skor o to, ze ked napises nieco ako jedinu moznost ktora je najlepsia.. pocase sa vzdy najzde nejaky iniciativny blbec ktory sa ju bude snazit silou mocou spochybnit a naburat tvoju autoritu, preto je lepsie odporucat ako pisat vsetko stylom “iba takto to moze byt a nijak inak”. Preto je lepsie napisat.. takto by to mozno fungovalo lepsie, co vy na to? Ako napisat s toto je strasna chyba a s tymto to urcite bude fungovat lepsie. Asi tak ;-). Inak samozrejme suhlasim s tym ze kontroverzia ako forma propagacie je dobra.

10. Piki píše:
Jún 25th, 2008 at 8:09 pm

[Roman] Pri všetkej úcte, aby sme sa s tej politickej korektnosti nakoniec neposrali. T.A. z nebeských výšok sem aj tak nedovidí ;-). Ak je niečo chyba, treba to nazvať chybou, lebo “inak sa z výziev stanú skutočné problémy”, hovorí jedno manažérske porekadlo.

K článku: Mne sa páčia meta name=”KEYWORDS”, to už aj spameri ich mávajú menej, ale hlavne sa ich snažia vrámci rôznych URL variovať. O parametri &RSS v každej URL som už písal aj u seba. Keď som pri tých odkazoch a duplicitnom obsahu, http://medialne.etrend.sk/blog/idealne/post/1205/takyto-link-si-marketingovy-blog-naozaj-nezasluzi Čo je toto za SME móda?

A štruktúra dokumentu je mi nejaká divná. V H1 je vždy “medialne.sk”, h3 je etarget aj nadpis článku (blogy) inde je zas nadpis článku v H2. A so štruktúrou mi súvisí aj slabý ťah na kľúčové slová. Tak nejako sa v textoch nevyskytujú (žiadne tagy, kategórie, žiadne súvisiace články…) Dlhý chvost je fajn, ale predĺžená miecha má tiež svoje čaro. Obsah na medialne,sk je len pramálo zdielaný s papierovým Trendom, tak by som očakával predsa len médiu priliehavejší štýl písania.

Mimochodom, tvoje “podobné články” jednak poskytujú príjemný help a druhak ťa usvedčujú z toho, že sa vzorne držíš myšlienky o bezpečnom zverejňovaní vedomostí. Veď pusti aj nejakú novú vec ;-)

11. Roman píše:
Jún 25th, 2008 at 8:26 pm

Piki, nechapes vobec o co ide. Dovod politickej korektnosti (ako to ty nazyvas) v tomto pripade nie je strach s negativnych reakcii ale urcita ustalena fungujuca forma publikovania tohto tipu clankov. Oni maju totiz zopar slabin.. po bitke je kazdy general, kibicovat do roboty dokaze kazdy atd. PRETO, a LEN PRETO je dolezite dat tomu taku formu aby si sa nemusel zaoberat odpovedanim na zhovadile reakcie a aby mal takyto clanok nejaky pozitivny efekt. Chapem ze sa asi obcas vyjadrujem nezrozumitelne a cez tokio ale myslel som ze na posledny krat to uz pochopi kazdy.

Tym padom tvoja reakcia s tym co som ja mal na mysli vobec nesuvisi je to ina tema. Ak ale potrebujes vediet co si o tom myslim, samozrejme s tebou suhlasim.

12. tiso píše:
Jún 25th, 2008 at 8:58 pm

Pred časom som niečo podobné chcel robiť a písať pre inet.sk, niečo podobné robia chalani z pizzaseo – test použiteľnosti bánk. Vidno že dobré nápady vznikajú nezávisle na ľuďoch…
Treba rozhýbať stojaté vody slovenského internetu a robiť veci lepšie… Čoskoro (kecám, najskôr za mesiac-dva) sa pridám s tým pôvodným nápadom.

13. tybi-admin píše:
Jún 26th, 2008 at 9:15 am

Hogofogo, jj, ešte horšie je, že to nie je všade rovnako, u niektorých to je H2 a u niektorých H3.

Piki na to znova kápnul – OBROVSKÉ množstvo duplicít (nielen ten &RSS parameter) a zbytočných stránok so žiadnou pridanou hodnotou, samozrejme všetko indexovateľné a aj indexované.

14. fatal píše:
Jún 26th, 2008 at 4:01 pm

nazdar chlapci zo seochat. mozete mi vysvetlit, preco mi mazete prispevky do diskusie ? asi sa zhodneme na tom, ze je priepastny rozdiel medzi “moderovanim” a “cenzurou”.

15. tybi-admin píše:
Jún 26th, 2008 at 6:28 pm

fatal, nevyjadril si sa k téme, toľko. Tláchal si niečo o tom, že ak sa uverejní komentár k článku s tým, že uvedieš svoj email ako fatal@error.com, tak kolonka email nemá zmysel. Ja som ale nechcel, aby kolonka na email nemala zmysel… :))) Inak, kľudne by som ti to vysvetlil súkromne, ale keď neuvedieš svoj kontakt, neviem ti oznámiť nič.

16. fatal píše:
Jún 26th, 2008 at 11:41 pm

nazdar chlapci, ono to je tazko, ked su uz moje prispevky zmazane, ze? ok, zopaknem:

1. ma tento clanok autora ? preco sa nepodpise ?
2. zamette si pred vlastnym prahom predtym, ako budete posudzovat ine web-y (tolko k tomu formularu apod.)

add “tlachanie” -> sa tusim riadite heslom “nehodiace preciarknite”.

joj, dovysvetli mi pls, naco je e-mail povinny.

17. tybi-admin píše:
Jún 27th, 2008 at 12:27 am

1. Všetky články napísal jeden autor, väčšinou sa podpisuje ako tybi. Ak chceš meno, pozri sa na whois tejto domény, toľko zručnosti určite máš.

2. Vidíš na tomto blogu nejaké SEO chyby? Určite by sa dalo ešte pár vecí vylepšiť… budem rád, ak poradíš ;).

3. Ten email vyplní každý podľa svojho uváženia, pokiaľ sa vyjadrí k téme, komentár povolím a je mi jedno, čo to tam do emailu vložil.

Skús sa vyjadriť k téme… to už bude asi ťažšie, čo?

PS: Dám svoje najstaršie gate na to, že si dotknutý stvoriteľ stránok mediálne.sk. Že by Abaffy? :)

18. Roman píše:
Jún 27th, 2008 at 7:36 am

fatal, hlavny rozdiel medzi moderovanim a cenzurou je v tom ze cenzura prebieha na urovni vladnej moci a moderovanie z pozicia majitela stranok na jeho vlastnom majetku. Je to asi taky rozdiel ako ked ta statna policia pride a rozsprasi nejaku demonstraciu na verejnom priestranstve a ked ta niekto vyhodi z vlastneho pozemku. Ale vacsina provokaterov ktori chodia prudit sa vzdy bude ohanat demokraciou aj ked ju sami porusuju, pretoze si neuvedomuju ze tam kde zacinaju prava druheho, ich prava sa koncia.

19. Roman píše:
Jún 27th, 2008 at 7:38 am

Tybi. Vidis ani dlho netrvalo a prislo to o com som hovoril. KEd clovek hodnoti cudzich, vzdy sa najde nejaky iniciativny blbec ktory sa rozhodne skosit mu hrebienok. (Aby moc nemudroval). Preto musia mat taketo clanky viac menej odporucaciu formu a nesmu vyslovene tvrdit ze je nieco zle. Inak si samozrejme myslim ze takyto typ “opozicie” ako predvadza fatal treba bez lutosti mazat lebo to naozaj k nicomu nevedie a len to zbytocne vedie diskusiu do totalneho “offtopicu”

20. rajo píše:
Jún 27th, 2008 at 4:29 pm

Tybi, veľmi dobre napísaný článok, žiadne invektívy ale podložené fakty pre tvoje tvrdenia. Zaujímavé však je niečo iné. Nemá to nič spoločné z ponímaním SEO po technickej stránke, ale zo správnym načasovaním (jednoducho skvelý marketingový ťah). V tomto týždni je medialne.sk dosť citované pre kauzu TA3. Tvoj článok vo vyhľadávaní cez google je teraz na cca (7 mieste) pre slovo “medialne sk”. Samozrejme bude stúpať a dovolím si tvrdiť, že možno aj predbehne samotný server. Ak sa to stane, tak to bude pre teba a tvoj článok to podstatné. Dávaš ľuďom na svojom blogu solídne informácie, ale získaš nepomerne viac. Klobúk dole pre tebou.

21. tybi-admin píše:
Jún 27th, 2008 at 4:41 pm

rajo, ďakujem, avšak nesúhlasím s tým, že predbehnem mediálne.sk vo výsledkoch hľadania na “medialne sk”. Na to by to chcelo OVEĽA viac než jeden článok.

Ad kauza TA3… Isté je, že na tomto blogu sa len málokedy stávajú náhody ;).

22. rajo píše:
Jún 27th, 2008 at 5:46 pm

Tybi, chcel som poukázať na to, čo som si všimol na tvojom blogu už omnoho skôr. SEO podľa tvojich predstáv nie je len logike webu a čistom kóde. Významný prvok tu zohráva akýsi druh PR ktorý je rozumne dávkovaný ale pritom bežného čitateľa neodradí (to je tajomstvo šéfkuchára).
Čo sa týka umiestnenia, skús sa pozrieť na výsledky tak o 3 mesiace;).

23. matho píše:
Jún 28th, 2008 at 9:53 pm

kopes do abaffyho? to si si teda vela dovolil :D
pockaj jak ta roznesie na svojom blogu, hehe

24. Roman píše:
Jún 28th, 2008 at 10:14 pm

Ved to su len navrhy na zlepsenie. Ono to naozaj bude fungovat, hlavne v pripade ak sa medialne.sk spolieha na vyhladavace. Aj jeden projekt co robim by urcite mal viac navstev z vyhladavacov keby som popracoval trochu na tychto drobnych veciach ako su jedinecne title, spravne Hx a pekne url, (aj som to mal spravene ale prislo k urcitej “nehode” a prisli sme o verziu zdrojakov kde som to mal prerobene ;-))) a potom ked uz prekrocil urcitu navstevnost v podstate uz sa na vyhladavace az tak nespolieha takze nebol taky tlak.. Ale ak bude cas tak to prekopem, nie je to velka namaha a vysledky su viditelne velmi rychlo.

25. Roman píše:
Jún 28th, 2008 at 10:14 pm

Matho, chcem tym povedat. Ake kopanie do abbafyho.. predsa ide o medialne.sk a nie o jeho osobu a jeho ego.

26. Miguel píše:
Jún 29th, 2008 at 4:40 pm

Cital som clanok a obsahovo vyborny ale pri takychto clankoch ktore su urcene pre sirsiu verejnost bonton a etika musi byt. Inak sa stane to co je pre Slovensko chronicke a to su komentare ktore nic neriesia len sa chytaju za slovicka. Komentare niekedy mozu byt tak konstruktivne ako aj samotny clanok takze ked musim citat XY komentarov ktore su nanjvys irelevantne tak je to strata casu a taktiez znizuje celu kvalitu obsahu ako tohoto webu tak aj komunity co sa tu tvori. Staci si fakt len osvojit “diplomatickejsi” styl pisania clankov ako uz Roman spomynal a hned to bude mat inu uroven.

moje dva centy.

27. matho píše:
Jún 30th, 2008 at 2:03 pm

roman ja s clankom suhlasim, uz davnejsie som si vsimol, ze medialne je miestami riesene dost divne, napriek tomu ja osobne medialne citam denne … a ak poznas abaffyho, jeho ego je nekonecne, on je vladca galaxie :DDD

28. Roman píše:
Jún 30th, 2008 at 8:58 pm

Poznam Abaffyho len z internetu a myslim ze prave naopak, nema velke ego, pricom je ale ctiziadostivy a vztahovacny. A to nemyslim ako urazku ale viac menej ako celkove hodnotenie osobnosti. Nepovazujem to ale na zle vlastnosti z hladiska spoluzitia. Ten chalan je viac menej v pohode a nemal by som problem si s nim porozumiet keby sme sa poznali osobne.

29. Tomas Abaffy píše:
Máj 5th, 2009 at 7:13 pm

Dobrý deň,

priznám sa, že nečítam slovenské blogy, a toto som objavil čisto náhodou.
Ten systém na Mediálne.sk je niekoľko rokov starý, a dnes by som to celé urobil inak. Mediálne.sk však už na starosti nemám, už trištvrte roka im iná firma chystá nový web, čiže je to pase.

Na druhej strane. Mediálne si vybudovalo pevnú základňu uživateľov, ktorí denne navštevujú tú stránku, ano SEO experti majú pocit, že najdôležitejšie na celom webe je to, či je prvý v Googli alebo nie. Cieľová skupina Mediálne tam však chodí každý deň čítať aktuálne správy, bez ohľadu na to či to nájdu cez Google, alebo nie. Chodia priamo na ten web.

Je mi trochu smiešne, že diskusia o Medialne sa zmenila na to, či som vzťahovačný magor, alebo nie :) Na druhej strane je milé, že sa spomenie celkom známy portál a hneď veľa ľudí si to spojí s menom tvorcu, mal by som byť vlastne na seba hrdý :) To je milé zistenie :)

P.S. Mohli by ste číslovať aspoň komentáre v diskusií, dosť blbo sa tu reaguje, takže k PS v 17. komente – NIE NIE SOM TO JA, ak reagujem na nejaké články/blogposty o mne, alebo mojom projekte, tak sa podpisujem, veď to je oficiálna odpoveď.

30. tybi-admin píše:
Máj 5th, 2009 at 8:17 pm

Dobrý deň,

SEO experti nemajú pocit, že pre web ako Mediálne.sk je najdôležitejšie SEO. Brand je celkom určite väčšia devíza. Ak však ide o takú banalitu ako zmena poradia slov v title, je chybou ju nevyužiť a hlavne neuľahčiť používateľom lepšie sa na stránkach orientovať – title neslúži len pre vyhľadávanie!

K číslovaniu komentárov… mám to v pláne už dlho, ale nikdy som sa k tomu nedostal. Nepálilo ma to, pretože málokedy sa tu počet komentárov natoľko rozkokoší.

K tomu PS: Prijmi, prosím, moje ospravedlnenie.

Súhlasíš - nesúhlasíš, reaguj!