Či ako súkromná osoba pomáhate nejakej charite, ponechám na vaše svedomie. Rád by som vám ale ukázal, ako môžete pomáhať ako poradenská firma/konzultant a ešte vám to vyrieši jeden problém. Možno vám to ešte nenapadlo…

Ak pracujete v poradenstve (ale aplikovateľné aj v iných službách), často riešite problém 5-minútových otázok. Zákazník si objedná veľkú analýzu, má k nej pol-ročný support a po 9 mesiacoch sa ozve s otázkou, ktorej zodpovedanie vám zaberie 5 minút. Máte na výber:

  • Na email nebudete reagovať. Možno tak stratíte zákazníka do budúcnosti.
  • Na email odpoviete v štýle, že každá začatá hodina konzultácií stojí XY€. Klient si povie, že ste nenásytná sviňa a možno tak stratíte zákazníka do budúcnosti.
  • Na email odpoviete a vyfakturujete dvanástinu hodinovej sadzby (5 minút). Je to fér. Problém je, že čas fakturácie vás vyjde na viac ako vyfakturovaná čiastka.
  • Na email odpoviete zadarmo. V tom prípade klienta opýtanie nič nestálo a rád sa opýta 5-minútovú otázku znova, aj keď by na to napr. googlením mohol prísť sám.
  • ALEBO! Na email odpoviete a pošlete odkaz s výzvou na darcovstvo pre charitatívnu organizáciu podľa vlastného výberu.

Výsledkom je win-win-win situácia:

  • Dávate najavo, na čom vám záleží. Branding.
  • Klient niečo za otázku “zaplatí”.
  • A hlavne, pomohli ste dobrej veci!

Reakcie zákazníkov sú skvelé. Ak sa niektorý z nich na túto milú výzvu neozve, nabudúce už viem, čo s jeho otázkou.

PS: Ja väčšinou odporúčam Magna – deti v núdzi. Môžete si ale vybrať aj iné zbierky.

Komentáre

  • Peter Tutor | Tutoriva

    17.09.2015 22:21

    napad dobry, ale obavam sa, ze ludia budu radi, ze maju odpoved a budu si dalej riesit svoje
    maximalne napisu “vdaka”
    nepredpokladam, ze ludia naozaj niekomu poslu peniaze
    navyse teraz posielat link aby podporili utecencov nepokladam za dost dobry napad
    je velka skupina ludi, ktori maju voci nim vyhraneny nazor a moze to ovplyvnit pohlad na teba ako osobu
    zaskatulkuju ta s niecim negativnym

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *