Registráciou do katalógov by sa mal začať linkbuilding každého slovenského internetového projektu. Jednak je to najjednoduchší spôsob, ako spätné odkazy získať a taktiež sa tým stránka dostane do povedomia Googlu.

V obehu je niekoľko zoznamov slovenských katalógov, ale väčšina z nich je neaktuálna. Najmä, registrácia do slabých katalógov neprináša žiadne výhody pre SEO. Toto sú tie najznámejšie a najdôležitejšie v poradí podľa výšky PR:

Do týchto katalógov sa registrovať určite oplatí, prípadná akceptácia prinesie výhody pre SEO. Čas, ktorý vaša stránka bude musieť čakať na schválenie sa veľmi odlišuje. Niektoré katalógy sú schopné odkaz akceptovať i do niekoľkých hodín, iným to môže trvať aj týždne.

Okrem týchto všeobecných katalógov sa ešte oplatí vždy overiť, či neexistujú odborové katalógy – možno slabšie, ale veľmi relevantné. Overíte si to hľadaním na Googli: »vaše kľúčové slovo« katalóg alebo »vaše kľúčové slovo« firmy.

Tipy pre úspešnú registráciu

  1. Základom je výstižný anchor text – väčšinou názov firmy. Titulok a aj popis stránky nepreplácať kľúčovými slovami, lebo vám záznam v katalógu neschvália.
  2. Čo najrelevantnejšia kategória, do ktorej stránku registrujete.
  3. Email uvádzajte vždy pravdivý, pretože tam chodia potvrdenia o registrácii a tiež emaily informujúce o úspešnom alebo neúspešnom zaradení stránky do katalógu.
  4. Ak prevádzkujete firemnú stránku alebo stránku s komerčnými aktivitami, určite budete potrebovať viac ako len tieto údaje. Nevyhnutnosťou je IČO, názov spoločnosti, adresa, telefón, lokalita či ďalšie informácie súvisiace s obchodnou činnosťou. Neberte tieto povinné údaje pri registrácii na ľahkú váhu. Slúžia pre samotný katalóg, aby si informácie overil a samozrejme aj pre návštevníkov, ktorí na základe týchto údajov vyhľadávajú, porovnávajú a kontaktujú vás, ako jedného z potencionálnych obchodných partnerov.

Článok revidovaný: 22.5.2020

Komentáre

  • Andrej

    16.08.2008 18:51

    Akurat by som chcel vediet ci sa oplati registrovat aj do katalogov s mensim pg ako 4 (3,2,1) … ?

    Inak moj tip – niektore katalogy, skor tie pomalsie su aj menej udrziavane a admini odsuhlasia link na stranku tak ako pride. Preto napr. do policka na meno stranky vam niekedy zoberu aj znak akop !-= … a vasa stranka sa, ak ide o abecedne usporiadanie v katalogu, ocitne medzi prvymi.

    Osobne to nerobim, ale ine špiny čo chcú kvanta trafiku na takej banalite ryzuju …

    Odpovedať
  • Okuin

    17.08.2008 9:17

    No sak daj tip na katalog, ktory to tak robi.. A oplati sa registrovat aj do katalogu s mensim PR, lebo ako som uz spominal, nie je to iba o ziskavani kvalitnych spatnych odkazov ale aj o ziskavani navstevnikov

    Odpovedať
  • tybi-admin

    17.08.2008 10:48

    Menej hodnotné katalógy sa neoplatia vzhľadom na investovaný čas. Pri menších niche projektoch, kde by na získanie dobrých pozícií postačila samotná registrácia do katalógov, sa možno oplatia aj katalógy nižšej hodnoty, ale pochybujem… osobne nerád robím veci, kde je šanca na úspech malá/neistá (čas na protejšej strane je drahá veličina).

    Pochybujem, že by z katalógov plynula signifikantná návštevnosť, nech už je to projekt akejkoľvek povahy.

    Odpovedať
  • Okuin

    17.08.2008 16:52

    musim oponovat, jeden moj projekt ziskal z katalogov od registracie asi 15 tisic navstev.. a to som spravil iba slovenske a ceske..

    Odpovedať
  • Martin Vasko

    17.08.2008 18:05

    V akom pomere sú tieto návštevy k celkovej návštevnosti stránky?

    Odpovedať
  • Martin Botťánek

    17.08.2008 20:11

    ja by som to s tou navstevnostou z katalogou vidiel tiez len ako “na prilepsenie”, vacsina z nich ma totiz prve vysledky platene vid. surf.sk a CTR tam byva na urovni desiatok percent

    Odpovedať
  • Okuin

    17.08.2008 20:37

    No pocas toho obdobia, co som to zaregistroval (teda asi jeden mesiac potom) bola navstevnost z katalogov od 20 do 50percent z celkovej.. ako hovorim, 15 tisic minimalne.. myslim si, ze je to slusne cislo, kedze ta stranka zacinala prave registraciou do katalogov od nuly..ziadnu platenu sluzbu v katalogoch som nevyuzil

    Odpovedať
  • navstevnik

    18.08.2008 16:57

    no urcite koho tu oblbujes? Po mesiaci navstevnost 15 tisic z katalgov, taku navstevnost nemaju odtial ani ludia co si tam kupia prve pozicie a nie to este ty kdesi na 20 strane zasity.

    Odpovedať
  • Okuin

    19.08.2008 10:21

    neviem, preco by som tu mal oblbovat, na co by mi to bolo, keby som tu klamal? ked sa stranky pridavaju, tak nie vzdy su na poslednych miestach, ale v niektorych katalogoch idu automaticky na prve. A ten web, o ktorom hovorim je adult, takze tieto sekcie su veelmi navstevovane.

    Odpovedať
  • minson

    28.09.2008 21:33

    Andrej: ano, niekto na takej banalite ryzuje, ale niekto to ma aj oficialne v nazve ;)

    Odpovedať
  • marek

    26.11.2008 14:27

    mohlo by tu byt uvedene aj to ze niektore sk katalogy maju aj cz verziu ked ma niekdo stranku ktora moze byt zaujimava aj pre CR napr. uvadzany http://www.pozri.sk ma aj cz verziu http://www.pozri.cz …..

    Odpovedať
  • dusan

    27.02.2012 12:22

    Trochu málo ich je. V čechách ich majú na stovky.

    Odpovedať
  • Bichter Adrienne

    25.04.2015 17:45

    rada by som varovala pred adresarfiriem/sk, ak sa tam náhodou objavíte s nejakou firmou, povedzme skrine, budú vám ponúkať také hlúposti. Manžel ich mal pri telefone a to robí práve tieto veci, píše články, vie čo je to text a tieto SEO veci. Snažili sa nás dotiahnuť do nejakej platenej reklamy, ktorú sme ani nechceli. Preháňali a podľa toho, čo mi spomínal tak sa neoplatí zdržiavať tým, čo oni prezentujú ako super príležitosť, že pojdeme predajom aj s celou výrobňou vpred. Ono to bolo už nejaký ten mesiac, minulý rok, no stačilo nám. Záznam tam ani nepotrebujeme a ani nechceme. Aj v neplatenej sme boli vysoko a ani jedna návšteva. Ďakujem neprosim.

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *