Beriem si eTarget zisky plagiátora
Tibor Peták, 18. November 2007
Náklady na kopírovanie obsahu na internete sú tak nízke, že je to až zarážajúce. Nedávno som čítal skvelý článok o tom, ako zarábať na cudzej práci. Ešte som si hovoril, že sa to snáď nestáva tak často, alebo že je to niekedy z omylu. V minulosti mi pri objavení plagiátora vzkypela žlč, ale postupne som si na to privykol.
Tento posledný prípad ma však vytočil tak, že pravdepodobne budem žiadať eTarget zisky + iné zisky z reklamy na plagiátorových stránkach a radím to isté aj ostatným poškodeným. Jedná sa o stránku: http://www.programovanie.fmg.sk, ktorej majiteľ je podľa whois uvedený ako Realex – Libert Blažíček.
Obsah na tejto stránke je manuálne sťahovaný z rôznych počítačovo/internetovo zameraných blogov/webov a zverejňovaný bez upovedomenia autora a bez uvedenia zdroja, alebo uvedenia v podivnej forme: Zdroj: http://blog.seochat.sk (nie ako odkaz).
Prvé, čo som si všimol, bola anketa v dolnej časti hlavnej stránky. Je to presne tá istá anketa, dokonca presne s tými istými slovami, ktorú som na tomto blogu zverejnil 30. septembra: Čo si myslíte o Google AdSense reklame na stránkach? Porovnajte sami:
EDIT 13:48: Dotyčný anketu stiahol, ale v Google cache bude prístupná ešte dosť dlho: Google cache ankety plagiátora
Originál

Kópia

Tak som si začal prezerať články zverejnené ako Bleskovky. Nebudem to naťahovať, tu sú dve kópie mojich textov (v archívoch som sa nehrabal):
http://www.programovanie.fmg.sk/clanky/google-mal-9-narodeniny-110.html
http://www.programovanie.fmg.sk/clanky/predstavujeme-openphrases-com-109.html
EDIT 13:00: Odkazy vedú na cache týchto stránok v Google (teda stránky vidíte v podobe, ako si ich uložil Google), pretože majiteľ na tento článok promptne zareagoval a stiahol kópie zo svojho webu. Naviac to chcel zakamuflovať tým, že presmeroval URL adresy na hlavnú stránku. Môže byť niekto naozaj takto blbý? Namiesto ospravedlnenia a satisfakcie sa to snaží zamiesť pod koberec?
Uverejnené boli 6.10.2007 a originál je z 3.10.2007:
http://blog.seochat.sk/2007-10-03/seo-vecicky-ktore-som-prespal/
Najhoršie na tom je, že u veľa ukradnutých textov si Google mylne myslí, že fmg.sk je pôvodcom článku. Je to pravdepodobne preto, že stránka má v týchto prípadoch viac TrustRanku ako originál. Stránka pôvodného autora je potom vy-ping-pong-ovaná z hlavných výsledkov Google do supplemental indexu, čo má obrovský vplyv na návštevnosť.
Sú tam ďalšie blogy, ktorých texty som našiel skopírované (obsah webu je z 90 % kópia). Ak píšete o internete alebo o počítačoch, skontrolujte si, či sa váš článok neobjavil na tomto webe.
Aby sa o dotyčnom dozvedelo čo najviac ľudí, napíšte o ňom na svojom blogu, alebo zahlasujte na vybrali.sme.sk.
Podobné články / mohlo by vás zaujať:
- PF 2008 – najúspešnejšie SEO články 2007
- Politické strany používajú PPC reklamu, budú aj SEO?
- Duplicitný obsah

November 18th, 2007 at 12:34 pm
Mam taky dojem ze clanky kradnes ty a Portálu FMG.sk zavidis navstevnost a zisky z eTarget…
November 18th, 2007 at 1:01 pm
Roman Kvasnica, ja mám zas pocit, že nevieš čítať. Mimochodom, dotyčná stránka moje texty zo stránok stiahla. Dotyčný je natoľko hlúpy, že nevie, že tie stránky budú ešte pekne dlho v Google cache.
November 18th, 2007 at 1:16 pm
No to je sila.. nepovedal by som ze nieco take existuje.. niekto by mu to mal pekne spocitat..
November 18th, 2007 at 1:35 pm
Ja by som to zrusil, len reklama pre neho..
November 18th, 2007 at 2:02 pm
Roman Kvasnica a Marek… myslím, že skôr zruším teba a tvoju stránku. Zaujímavé, že ste obidvaja zástanci plagiátora a pri komentároch sa mi ukazuje rovnaká IP adresa. Že by si bol majiteľ tých stránok? Stavím sa, že áno.
Neviem, ako dlho tú stránku takto obhospodaruješ “unikátnym” obsahom, ale tentokrát si pohorel… Mimochodom, myslím, že aj Sieťook a ďalší ťa dobre nakopú do riti, keď zistia, že kopíruješ ich články.
November 18th, 2007 at 3:17 pm
Hmm. Viem, ze som na tomto webe pred mesiacom alebo tak nejak nasiel aj jeden z mojich clankov, teraz som si vsak nevedel spomenut, ze ktory to bol, ale zachranil ma Twitter (pisal som tam totiz vtedy o tom: http://twitter.com/depi/statuses/318021802) :)
Takze mne konkretne ukradli clanok: http://www.poradna.fmg.sk/clanky/ako-si-vybrat-vhodny-webhosting-145.html , ktory bol navyse este aj platenym. (chlapci ho vsak neokopirovali cely)
Fakt treba s nimi nieco urobit, budovat “uspech” na kradnutom obsahu je drze a je to myslim porusenim autorskeho zakona.
November 18th, 2007 at 5:19 pm
suhlasim s tebou, svinstvo.
nad tymto som sa aj ja uz davnejsie zamyslal, ale dospel som k zaveru ze u nas to je v podstate beztrestne.
ked si teraz tak pekne rozohneny mohol by si skusit coto pozistovat ako je to u nas stihatelne.
svojho casu som sa o tychto autorskych pravach (ci uz text, dizajn, napad …) rozpraval s kamaratom pravikom a dostal som odpoved niceo v zmysle ze u nas je v tom bordel a diery v zakone.
ked bude chvilka planujem si ist odsediet semester prednasok o autorskom zakone na pravnicku fakultu, mozno sa coto dozveim :)
November 18th, 2007 at 10:15 pm
Suhlas. Ludia, co poznam mali s nimi tiez problemy.
November 18th, 2007 at 10:25 pm
no nic nove.. na US/UK markete sa to bezne pouziva..len je to uz automatizovane aj s Content Rewriter-om.. v SVK inete sa to zacne tiez..skor ci neskor..
November 18th, 2007 at 10:30 pm
Okrem clankov stranka ukradla aj dizajn http://www.zive.cz
Predpokladam ze aj dalsie sekcie “portalu” funguju na rovnakom principe..
Zadavatelia odkazov na eTarget-e sa mozu rozhodnut na ktorych serveroch bude reklama zobrazovana, je tam mnoho nekvalitnych stranok.
November 19th, 2007 at 12:15 am
Ja som to vedel davno, FMG.sk vačšinu svojho obsahu len skopírovali, a ten zvyšok nestojí za nič. Jediné čo pomôže, je upozorniť na nich, ale nie takýmto blogom, ale spraviť blog s názvom FMG.SK sú PODVODNÍCI, v ktorom vysvetlíš, čo sú zač, nech ľudia na ten ich blog prestanú klikať.
A samozrejme oznámenie na políciu a žalobu na súdy, čím viac vás bude, tým lepšia šanca na úspech. Nemyslím, že sa dlho budete ťahať po súdoch, podľa mňa si to rýchlo pán zlodej z FMG.SK rozmyslí, a dohodnete sa na vyrovnaní.
November 19th, 2007 at 8:21 am
Stary znamy scenar. Na nasom krasnom Slovensku je prakticky kazdy zurivy odporca copyrightov a autorskych prav coby chorych az zdieracskych praktik, kazdy si veselo kopiruje, napaluje, warezuje. Avsak v momente ked sa ho to zacne tykat a ked sa zrazu ocitne na druhej strane, tak zarazu je copyrajt OK a ludia sa zacinaju dovolavat slusneho spravania a ochrany autorstva.
November 19th, 2007 at 9:14 am
Depi, mohol by si aj ty napísať článok o nich, aj otravovať ich s náhradou.
barn,
http://sietook.org/sk/clanok/internetovy-plagiator-pozor-na-fmg-sk
November 19th, 2007 at 9:38 am
Neverim ze dokazete presvedcit etarget aby vyplatil zisky Vam… Navyse podla vasho metra by mohol zalovat Google a vsetky ostatne vyhladavace prave Vas pretoze im spamujete databazy tzv. “SEO praktikami”
November 19th, 2007 at 9:59 am
Sudca, mám právo na akékoľvek zisky z mojej práce. Tých práv som sa nijako (ani ústne ani písomne) nevzdal, pretože ma nikto nekontaktoval.
Myslím, že eTarget by mal minimálne zrušiť spoluprácu s dotyčným. ETarget by mal dať jasný signál, že nepodporuje plagiátorov.
SEO NIE JE SPAM!!! Google maximálne podporuje whitehat SEO, robí to ich výsledky relevantnejšími.
November 19th, 2007 at 1:11 pm
chodte k notarovi, dajte si potvrdit obsah vasej stranky a plagiatora s datumom a casom, pripravte trestne oznamenie na plagiatora, informujte plagiatora o moznosti mimosudneho vyrovnania do urciteho terminu vratane honoraru za vas ukradnuty clanok/y a fotografie, ak nezareaguju podat trestne oznamenie za porusovanie autorskeho zakona …
informujte etarget, ze peniaze, ktore ziska plagiator z reklamy mozu byt problem, v pripade prehraneho sudneho sporu plagiatora …
November 19th, 2007 at 3:27 pm
http://www.programovanie.fmg.sk/poslat-clanok.html
Firma FMG.sk ako prevádzkovateľ fmg.sk a pridružených subdomén, nezodpovedá za obsah komentárov. Prevádzkovateľ služby si vyhradzuje právo zasahovať do diskusie v prípade používania vulgarizmov, osočovania a tiež vždy vtedy, keď je obsah príspevku spôsobilý naplniť skutkovú podstatu trestného činu alebo zasiahnuť do práva na ochranu osobnosti tretích osôb. Vo výnimočnom prípade môže pristúpiť k zmazaniu príspevkov alebo zablokovaniu prístupu aj tým, ktorí priamo neporušujú kódex, ale ich pôsobenie je dlhodobo prekážkou slušnej a vecnej diskusie a obťažujú ostatných diskutujúcich. Prispievaním komentármi na vyjadrujete svoj súhlas s týmito pravidlami a záväzok dodržiavať ich. Pridaním príspevku súhlasíte s možným ďalším uverejnením na fmg.sk bez nároku finančnej odmeny.
November 19th, 2007 at 4:28 pm
Ivo z fmg.sk, to je o pravidlách v diskusii, nie pre prispievanie článkov. Nenahovoríš mi, že toto je napísané aj pri písaní článkov. Nikde na webe to totiž nevidno.
November 19th, 2007 at 9:40 pm
dizajn stránky podozrivo pripomína server http://www.zive.sk , resp. http://www.zive.cz . Na zive.sk prispieva svojimi článkami pán Kováč, ktorý sa okrem toho angažuje aj v reklamnom priemysle (je, alebo aspoň bol zamestnancom f. eTarget). Na http://www.sme.sk nájdeš jeho blog…
November 20th, 2007 at 12:16 am
Ano, Martin je OK :)
November 20th, 2007 at 11:02 am
http://www.programovanie.fmg.sk/clanky/trestne-oznamenie-na-neznameho-pachatela-116.html
… he … srandavec … ako riesia taketo svoje preslapy …
November 29th, 2007 at 8:32 pm
Uz len to smiesne “chcel poskodit dobre meno portalu FMG.sk” :-) Ukradnute clanky a reklama na podvodnikov z 10gb.sk. Usmevne.
December 20th, 2007 at 10:15 am
Mna naposledy prekvapil pristup firmy ktora prevadzkuje portal slovenskedomeny.sk. Screenshoty webov ktore pouzivam v katalogu a krvopotne som ich zbieral asi 3 mesiace, si jednoducho nalinkovali na svoj web a postupne si ich zacali kopirovat.Moja chyba ze som to nemal osetrene.Pozor na nich!
Január 1st, 2008 at 3:15 pm
[...] je k0k0t Slovenskej republiky?Beriem si eTarget zisky plagiátoraPageRank update je tu!!!Ošiaľ okolo Google bômb pokračujeMárny pokus o Google bombu alebo How [...]
Máj 6th, 2008 at 7:34 am
Takychto webov je vela.
Co sa tyka odkazov na zdroj tak ani sme.sk nedava linky na zdroj, iba ho textovo uvedie…
Máj 29th, 2008 at 10:49 am
[...] web Fun Rádia je nepoužiteľný humus!Čo si myslíte o Google Adsense reklame na stránkach?Beriem si eTarget zisky plagiátoraPageRank update je [...]
Október 15th, 2009 at 12:35 am
Keby tam aj udávali linky, stačí vložit nofollow, a google bude odkazy ignorovať. Inak čítal som túto diskusiu. Musím povedať, že celkom zaujímavý web – celkovo, nakoľko sa zaujímam dosť dlho o SEO a dosť stránok som dostal na 1. miesta, dúfam že sa mi to podarí aj s touto novou http://www.onlinefilmy.tv Čo sa týka toho kopírovania obsahu, neviem na akú stranu sa mám prikloniť, viem že to človeka naserie, keď si dá záležať na nejakom článku a potom vidíš na nejakom webe, že tam má ešte váčšiu popularitu. Ja som zástancom free. Myslím, že stačí poukázať na toho človeka, ale neriešiť to, to že to od teba okopíroval, len naznačuje to, že tvoje články sú obsahovo kvalitné a niekomu stojí zato ich prečítať a potom ich kopírovať. To by si musel žalovať všetkých ktorý si sťahujú hudbu, ktorí pália filmy, študentov lebo si sťahujú referáty a podobné. Ak si tak chceš strážiť svoje články, musíš si na ne začať dávať copyrighty. Inak ešte raz, veľmi dobrá práca, keď toho mám plné zuby, tak tu rád zablúdim si prečítať nejaké články.
Marec 22nd, 2011 at 9:31 am
No to je na nete bežná prax. Ak nechceš aby ti stránku resp. informácie na nej kopírovali, nedávaj ich na net. Sú síce nejaké programy pre web, ktore zabraňujú bežnému skopírovaniu zverejneného textu, ale aj tie sa pri troche snahy daju obínsť.
Marec 22nd, 2011 at 9:50 am
Plus ako naznačil Marcel vyššie, je to vlastne pre teba aj isté pozitivum a česť, ak ti niekto kopiruje članky, znamena to, že sú asi ozaj dobré. Mnohí ti možu len závidieť, lebo po ich príspevkoch a článkoch neštekne ani pes.
Ale ak ti to skutočne príliš vadí, ako som už povedal, nedávaj to na net. Vydávaj to knižne alebo formou časopisu, čo bude mať ale za následok, že sa k tomu mnohí už nedostanú, keďže si to nekúpia.
Inak na etargetoch a zobrazovaní podobných reklám takmer nikto nezarába, iba tie najvačšie servery s obrovským množstvom návštev denne (napr. zoznam.sk).