Google objasňuje problematiku freshness

Tibor Peták, 8. Jún 2007

Google pustil novinára New York Times do Googleplex-u… Google – New York Times. Článok je dosť dlhý, ale oplatí sa prečítať, hlavne stať o freshness problematike.

Google v tomto článku pripúšťa, že sa pozerá na vek stránky/page, čo už samo o sebe je jedno wow. Článok hovorí ale aj o podrobnostiach. Google totiž zaviedol v poslednej dobe (jar 2007) matematický model do svojho algoritmu, za pomoci ktorého určujú kľúčové slová vyžadujúce čerstvé výsledky vyhľadávania, teda tzv. QDF (query deserves freshness). Pokiaľ má kľúčové slovo vysoký QDF rank, novšie stránky/pages majú vo výsledkoch hľadania prednosť pred staršími.

Čo z toho vyplýva pre SEO? …nechám na Vašu fantáziu. Inak článok obsahuje aj ďalšie veľmi zaujímavé informácie o local search a iných.

Čo z toho vyplýva pre uživateľov? … Google tvrdí, že ak vypadne prúd v niektorom z väčších miest, do pár minút je tá informácia v jeho vyhľadávaní na kľúčové slovo “dané mesto”.


Podobné články / mohlo by vás zaujať:

6 komentárov k “Google objasňuje problematiku freshness”

1. Rado Rohal píše:
Júl 16th, 2007 at 5:49 pm

Výborný článok, ďakujem za inšpiráciu :-)

2. Web Jan píše:
August 10th, 2007 at 3:54 pm

Problém je ale v tom, že nikto sa nemôže sústreďovať na “freshness”, pretože by to znamenalo nekonečný boj a platenie ľudí za túto prácu. Navyše, drvivá väčšina fráz má v top10 stránky, ktoré sa nemenili niekoľko rokov… A to iba preto, lebo sú to autority.

Teda prakticky… Ak aj niektorá stránka vyhráva so svojou “freshness”, bude to pravdepodobne nejaká URL, ktorá patrí doméne s autoritou. Nebude to nič, čo vzniklo pred mesiacom za cieľom rýchleho zisku.

3. tybi-admin píše:
August 11th, 2007 at 7:40 pm

Jan… myslím, že si nepochopil koncepciu QDF. Tá ti nehovorí, že máš mať na každé kľúčové slovo čo najnovší obsah. Hovorí o tom, že sú isté (iba niektoré) kľúčové slová, ktoré vyžadujú freshness. A veď je to aj logické.

Príklad… keď bol teraz nedávno Bush v Prahe, neuveriteľne sa zvýšil počet hľadaní na kľúčové slová ako “Bush Prague”. Google správne pochopil, že výsledky pre tieto kľúčové slová potrebujú freshness. Ľudia by inak dostávali v SERPs články, ktoré majú síce veľa spätných odkazov, ale sú z roku 2002 (Bushova predchádzajúca návšteva).

4. Šťastné a veselé Vianoce + malý test píše:
December 28th, 2007 at 1:04 pm

[...] sa predpokladať, že to bolo uvoľnením spamu. Je tam však toľko ďalších faktorov (hlavne QDF rank hľadaného slova), že jednoznačné dôsledky sa vyvodiť [...]

5. Marek Stejskal píše:
September 18th, 2009 at 11:49 pm

Jaký je rozdí v této metodě a metodě google dance?. Podle mého názoru je to celkem totožné.

6. tybi-admin píše:
September 19th, 2009 at 8:52 am

Marku, QDF slouží Googlu na to, aby odhalil klíčové slova, které potřebují extra-čerstvé výsledky. Tedy důležitým faktorem řazení je čas uveřejnení článků/stránek a ne klasické faktory jako PageRank, anchor text zpětných odkazů, apod.

Google dance-em se označovalo, když Google update-oval svoje algoritmy, data, faktory jako PageRank… několik dnů se výsledky šoupali nahoru a dolů (dance = tanec). Dnes už ale Google dance v klasickém pojetí neexistuje, protože Google update-uje svoje algoritmy, data, faktory za běhu. Výsledky vyhledávání se pohybují neustále.

Súhlasíš - nesúhlasíš, reaguj!