Google pustil novinára New York Times do Googleplex-u… Google – New York Times. Článok je dosť dlhý, ale oplatí sa prečítať, hlavne stať o freshness problematike.

Google v tomto článku pripúšťa, že sa pozerá na vek stránky/page, čo už samo o sebe je jedno wow. Článok hovorí ale aj o podrobnostiach. Google totiž zaviedol v poslednej dobe (jar 2007) matematický model do svojho algoritmu, za pomoci ktorého určujú kľúčové slová vyžadujúce čerstvé výsledky vyhľadávania, teda tzv. QDF (query deserves freshness). Pokiaľ má kľúčové slovo vysoký QDF rank, novšie stránky/pages majú vo výsledkoch hľadania prednosť pred staršími.

Čo z toho vyplýva pre SEO? … nechám na Vašu fantáziu. Inak článok obsahuje aj ďalšie veľmi zaujímavé informácie o local search a iných.

Čo z toho vyplýva pre používateľov? … Google tvrdí, že ak vypadne prúd v niektorom z väčších miest, do pár minút je tá informácia v jeho vyhľadávaní na kľúčové slovo “dané mesto”.

Komentáre

  • Rado Rohal

    16.07.2007 17:49

    Výborný článok, ďakujem za inšpiráciu :-)

    Odpovedať
  • Web Jan

    10.08.2007 15:54

    Problém je ale v tom, že nikto sa nemôže sústreďovať na “freshness”, pretože by to znamenalo nekonečný boj a platenie ľudí za túto prácu. Navyše, drvivá väčšina fráz má v top10 stránky, ktoré sa nemenili niekoľko rokov… A to iba preto, lebo sú to autority.

    Teda prakticky… Ak aj niektorá stránka vyhráva so svojou “freshness”, bude to pravdepodobne nejaká URL, ktorá patrí doméne s autoritou. Nebude to nič, čo vzniklo pred mesiacom za cieľom rýchleho zisku.

    Odpovedať
  • tybi-admin

    11.08.2007 19:40

    Jan… myslím, že si nepochopil koncepciu QDF. Tá ti nehovorí, že máš mať na každé kľúčové slovo čo najnovší obsah. Hovorí o tom, že sú isté (iba niektoré) kľúčové slová, ktoré vyžadujú freshness. A veď je to aj logické.

    Príklad… keď bol teraz nedávno Bush v Prahe, neuveriteľne sa zvýšil počet hľadaní na kľúčové slová ako “Bush Prague”. Google správne pochopil, že výsledky pre tieto kľúčové slová potrebujú freshness. Ľudia by inak dostávali v SERPs články, ktoré majú síce veľa spätných odkazov, ale sú z roku 2002 (Bushova predchádzajúca návšteva).

    Odpovedať
  • Marek Stejskal

    18.09.2009 23:49

    Jaký je rozdí v této metodě a metodě google dance?. Podle mého názoru je to celkem totožné.

    Odpovedať
  • tybi-admin

    19.09.2009 8:52

    Marku, QDF slouží Googlu na to, aby odhalil klíčové slova, které potřebují extra-čerstvé výsledky. Tedy důležitým faktorem řazení je čas uveřejnení článků/stránek a ne klasické faktory jako PageRank, anchor text zpětných odkazů, apod.

    Google dance-em se označovalo, když Google update-oval svoje algoritmy, data, faktory jako PageRank… několik dnů se výsledky šoupali nahoru a dolů (dance = tanec). Dnes už ale Google dance v klasickém pojetí neexistuje, protože Google update-uje svoje algoritmy, data, faktory za běhu. Výsledky vyhledávání se pohybují neustále.

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *